Nieuwe Kunstraatpers

De Blieë Bie krijgt nieuwe Kunstraatpers dankzij Petra en Sophie van B&C Raamdecoratie

De Blieë Bie werd donderdagavond 16 januari jl. onder grote belangstelling een nieuwe kunstraatpers in gebruik genomen. Onze toeziend oog van voorzitter Van de Steeg werden de eerste wasplaatjes gegoten en geperst door de dames Petra van Essen en Sophie Kramer van het in Nunspeet gevestigde bedrijf B&C International, wat de kunstraatpers bekostigde. Een kunstraatpers is in de imkerij onmisbaar. Hiermee worden voor alle imkers van de vereniging van natuurlijke bijenwas plaatjes geperst met voorgevormde raatstructuur, waarop honingbijen gemakkelijk raat kunnen uitbouwen.

De dames van B&C hadden bij een interne wedstrijd met als doel de teamgeest binnen B&C te versterken (de ‘Building Bridges Award’) een prijs gewonnen ter waarde van € 1000. Petra en Sophie bedachten dat sporten (zoals kickboksen en volleybal) samenbindend werkt en verdienden daarmee de prijs die moest worden besteed aan een goed doel. Aan het Van den Broek Lohman Fonds Nunspeet  werd gevraagd om een doel in de gemeente Nunspeet te zoeken en het oog viel op een project van bijenhoudersvereniging De Blieë Bie. Van de zomer, als de bijen volop vliegen, gaan de dames nog een keer terug om meer van de imkerij te weten te komen.

Wij zijn hen bijzonder dankbaar voor deze donatie. Wouter van Bronswijk had speciaal voor de dames een waskaars gegoten in de vorm van een bijenkorfje.

Volgende

Website is live!